måndag 3 november 2014

Tillbaka. Dag1.

Efter ett långt uppehåll är jag tillbaka. Efter många dikeskörningar som stavas återfall. Och med en låga som brunnit så starkt, intensivt och länge att jag bränt mig själv. Nu vilar jag. Yogar. Försöker hitta tillbaka till mig själv. 

Och jag vet det. En del av arbetet handlar om att ge sockerdjävulen en rejäl spark i baken. Så. Dag 1 utan socker.

Dagen inleddes med blåbär, turkisk yoghurt, kokos och hasselnötter. Till det hett vatten mixat med lite smör, kokosolja, kakao och vaniljpulver för att hålla sockerdjävulen på långt avstånd. Lunchen bestod av fyra skivor köttfärslimpa, fetaost och körsbärstomater + lite olivolja och flingsalt. Redan kl 12:30 kom huvudvärken. En del av abstinensen.

Eftermiddagen räddades med ett finncrisp med smör och ost, tillsammans med en kopp kaffe.

Yoga räddade kvällen och nu 21:14 kryper jag till sängs. Lite lätt illamående och med huvudvärk...men SOCKERFRI!

Dag 1. En. Dag. I. Taget.

Kram till alla som kämpar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar