tisdag 8 april 2014

Gubbar till räddning

Jodåsåatteh... Gjorde det klassiska misstaget idag. Åt fel lunch. För inte hade jag förberett någon härlig LCHF-lunch, utan fick försöka fixa lunch ute. Ibland funkar det bra...och ibland mindre bra. Det bästa jag kunde få till idag var en wrap med kyckling och avocado. Egentligen ganska ok, särskilt då jag lämnade det mesta av brödet. MEN - jag blev inte mätt! Och en av de saker som direkt triggar sockerråttan i mig är hunger. Febrilt letade jag efter något som kunde göra mig mätt och hittade något så fint som Naturell Ekologisk Yoghurt med blåbär och nötter! Whop whop! Trodde jag ja. Men hallå sockerfälla!

Resultat = kväll med rätt tufft sockersug. Åt en bra kvällsmat med grönsaker, fetaost, oliver, skinka och dressing på créme fraiche (äter ej strikt LCHF juh så mejerier är ok).

Har back-up med jordgubbar och fullfet kesella om suget skulle bli för svårt (I know. Fruktsocker aja-baja. Men jämfört med alternativet så är gubbarna ett bra val i det här läget). Gubbar to the rescue!!!

Kämpar vi på då!
/Sockerråttan

P.S. Till alla er sockerberoende där ute, se upp för sockerfällor #hunger #DoltSocker


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar