tisdag 15 april 2014

LCHF Fettkaffe (bullet-kaffe)

Det har burit mig emot. Det låter så fantastiskt äckligt. Men efter att i månader läst i andra bloggar att "fettkaffe" faktiskt är gott samlade jag till sist ihop tillräckligt med mod idag. Igår köpte jag in ekologisk kokosolja. Hittade bara en med kokossmak, men gillar ju kokos så jag tog den i alla fall. Smör har jag ju såklart alltid hemma.

Började försiktigt med en rågad tsk smör + en rågad tsk kokosfett och så rejält med kaffe på det. Körde med mixern och tittade nöjt på resultatet. Det såg ut som en skummig, härlig latte!

Försiktigt, försiktigt smakade jag. Och ha, ha.....det ÄR ju gott!?!?!? Hur f-n det nu kan bli det?!?! Kaffe med smör och kokosfett låter ju bara föööör äckligt. Men. MUMS.

Recept på LCHF fettkaffe (även kallat MBC-kaffe, Magic Bullet Coffe eller LCHF kaffe) hittar du här. Imorgon vågar jag öka upp fettet.

Fettkaffe. Till. Frukost.

Fettkaffe, LCHF-kaffe, MBC-kaffe, Magic Bullet Coffe
Fettkaffe, LCHF-kaffe, MBC-kaffe, Magic Bullet Coffe :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar