lördag 12 april 2014

Jag skulle ju bara ta en...

Oj. Vad hände? Hallå återfall. Ligger här med svullen mage, orkeslös och frågande? Vad f-n hände?

Beroendehjärnan lyckades övertala mig i helgen. Hur vet jag inte riktigt. För så duktig är den. Smyger sig på mitt undermedvetna och tar till sist över hela min tankeverksamhet, utan att jag själv hinner med...

Det började med ett riktigt dåligt möte på jobb på fredagen. Därefter bjöds det på frukost på jobb. Jag tog en macka = döva känslorna (arg, uppgiven) med snabba kolhydrater. Sen gick det bara utför och slutade med handen långt ner i godispåsen ikväll. Jag skulle ju bara ta en macka...

Men jag kan inte ta "bara en macka"!

Nu är den stora utmaningen att bryta detta snabbt och återgå till min älskade LCHF! Jag vet att det blir tufft imorgon. Jag kommer att vara sockerbakis, och dessutom kommer mamma med fika. Och man börjar ju alltid om en måndag. Eller...?!?

Någon som känner igen sig?

Fight. That. Sugar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar